خانه / استیمولاتور / راهنمای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

راهنمای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی امروزه میتوان گفت تقریبا در زمره ملزومات منزل قرار گرفته چرا که به دلیل مشغله های کاری و فعالیت بالای روزانه افراد،خستگی حاصل از آن بسیار زیاد است که افراد در این صورت نیازمند برطرف کردن سریع این خستگی و گاها دردهای موضعی هستند.

فیزیوتراپی چیست

فیزیوتراپی جز رشته‌های توانبخشی به حساب می آید که از زیرگروه‌های رشته تجربی است و شخصی که درنهایت از این رشته فارغ‌التحصیل می‌شود فیزیوتراپیست نامیده می شود.

فیزیوتراپیست قادر است با استفاده از تکنیک‌های منوال، تمرین درمانی و دستگاه‌های الکتروتراپی، برای بهبودی توان از دست‌ رفته عضو بیمار کار کند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای فیزیوتراپی درمان بیماری های دستگاه حرکتی بدن می‌باشد.

بیماری های تنفسی و قلبی عروقی نیز می‌توانند تحت درمان فیزیوتراپی قرار بگیرند.

فیزیوتراپی با استفاده از ترکیب ورزش، ماساژ و دستگاه‌های مولد انرژی الکترونیکی می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های درمانی دردهای استخوانی و عضلانی و غیره باشد.

این روش عموماً بر جراحی ترجیح دارد و در بیشتر موارد از درمان‌های دارویی هم مؤثرتر است.

آیا می دانید در حال حاضر چه نوع  دستگاه‌های فیزیوتراپی الکترونیکی در کلینیک‌ها موجود هستند؟

و یا اینکه دستگاه فیزیوتراپی خانگی براساس کدام یک از آن‌ها طراحی شده است؟ در ادامه خواهید خواند.

دستگاه‌هایی که در فیزیوتراپی استفاده می‌شوند عمدتا به اشکال زیر در بازار موجود می‌باشند:

دستگاه های مبتنی فراصوت

دستگاه های فرا صوت یا اولتراسوند یکی از ابزارهای متخصصین فیزیوتراپی در درمان آسیب‌های بافت نرم است.

از بین این آسیب‌ها می‌توان از آسیب به ماهیچه، رباط، زردپی و کپسول مفصلی یاد کرد.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

همچنین این روش با شل کردن انقباض‌ های عضلانی باعث بهبود پدیده ماشه می‌شود. (ایجاد یک کانون بسیار حساس و دردناک نسبت به لمس در ماهیچه را پدیده ماشه می‌گویند).

این روش برای درمان ماهیچه‌های آسیب‌دیده نیز به کار می‌رود.

جهت خرید و تهیه این مدل از دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی نیز می توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات بیشتر دستگاه را دریافت نمایید.

دستگاه های دیاترمی با امواج کوتاه

در این دستگاه‌ها از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌شود که می‌توانند بر روی بافت‌ها اثر فوق العاده ای داشته باشند.

این دستگاه‌ها تورم را کاهش می‌دهند، سوخت‌وساز سلولی را فعالتر و جریان خون را تسهیل و تحریک می‌کنند.

ترکیب این عوامل ماهیچه‌ها را شل می‌کند و خشکی مفاصل و درد آن‌ها را کاهش خواهد داد.

این روش بیشتر

در درمان شکستگی‌های جوش نخورده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحریک عصبی از روی پوست با جریان تنس

این درمان برای تسکین دردهای شدید تجویز می شود.

جریان برق از طریق دو الکترود بر ناحیه تحت درمان، انتقال داده شده و جریان‌های الکتریکی انتقال درد را متوقف می‌کنند پس در نتیجه مغز این درد را درک نخواهد کرد.

این روش اساس ساخت دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی می‌باشد.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

در ادامه به دلیل تخصصی تر شدن مطالب و احتمالا سنگین به نظر آمدن آن، به صورت ضمنی دیگر روش ها برای شما معرفی خواهد شد.

دستگاه مبتنی بر نور uv، درمان تداخلی، دستگاه های مبتنی بر امواج مادون قرمز، دستگاه های مبتنی بر جریان گالوانیک، دستگاه های مبتنی بر جریان فارادیک، دستگاه های مبتنی بر اشعه لیزر، تحریک عصبی از روی پوست و موارد متنوع دیگر.

راهنمای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

پیرامون توضیح بالا باید گفت که در طول فعالیت های روزانه ما در قسمت هایی از بدن مانند گردن، کتف ها، دست ها، زانوها دچار دردهای ناخوشایندی می شویم که نیاز داریم برای برطرف کردنشان در مدت زمان کوتاهی از طریق خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی این مهم را عملی کنیم .

به همین خاطر در اینجا ما به بررسی کارکرد دستگاه های فیزیوتراپی خانگی می پردازیم .

موارد مهم در خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

۱-سبکی و قابل حمل بودن دستگاه

۲-امکان استفاده راحت برای افراد غیرمتخصص

۳-زیبایی ظاهری برای حظ بصری بیمار

۴-کوچکی دستگاه به جهت جاگرفتن آن در کیف و جیب

۵- داشتن منوی راحت و با پیچیدگی کم

۶-با توجه به کیفیت و کارایی داشتن قیمت مناسب از مهم ترین فاکتور های خرید یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی است

مزایای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این نوع دستگاه ها باعث تسکین بسیاری از دردها می شوند که دانستن این موارد شما را در خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی کمک خواهد کرد که در ذیل به مهم ترین آنها شاره می شود :

• مشکلات دیسک کمر
  • جراحی‌های ناموفق کمر
  • درد عصبی ناشی از سندروم درد مزمن یک ناحیه از بدن
  • تسکین دردهای ناشی از سرطان
  • دردهای مزمن ناشی از قطع عضو
  • انواع سردرد ها از جمله سردردهای میگرنی
  • دردهای عضلانی
  • بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و استئوارتریت
  • دردهای حاد ناشی از آسیب‌های ورزشی (مانند پیچ‌خوردگی مفاصل و یا کشیدگی عضلات یا پارگی تاندون)
  • تسکین دردهای ناشی از عمل‌های جراحی (مانند جایگزینی مفصل، جراحی قلب، جراحی‌های مختلف شکم و یا سزارین)

نحوه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

نحوه استفاده از آنها بسیار ساده است که شما در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی نیز میتوانید نحوه کارکرد آن را از فروشنده دستگاه سوال کنید.

معمولا دستگاه دارای دو الکترود خودچسبان است که در ناحیه دردناک توسط لایه چسبناک روی آن چسبیده که همین لایه چسبی مانع از سوزش و تحریکات پوستی می شود.

گاهی دستگاه دارای یک الکترودرابر کربنی می باشد که می تواند توسط استرپ یا کش محکم شود.

در مواردی با استفاده از ۴ الکترود باعث سرعت در بهبودی خواهد شد ولی با دو الکترود نیز شما به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

در استفاده از این دستگاه ها معمولا دردها تا ۵۰ درصد بهبود یا حداقل درمان موقت پیدا میکنند.

در واقع می توان گفت مهم ترین ویژگی این دستگاه ها کم شدن یا بی نیاز شدن از خوردن داروهای شیمیایی می باشد.

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در دراز مدت باعث ترشح هورمون های ضد درمان خواهد شد.

زمان استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این امر بستگی به نوع، شدت و میزان علائم بیماری شما دارد.

در شرایط خاصی مانند دردهای مزمن یا برای زنان در مرحله وضع حمل ممکن است نیاز باشد تا چند ساعت از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده شود.

اما استفاده از آن برای زمان طولانی یا بصورت شبانه روزی اصلا توصیه نمی شود.

نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

۱- آن قسمتی که قرار است درمان صورت بگیرد عاری از هرگونه مانع (روغن،کرم،لوسیون و …) باشد.

۲-محل قرارگرفتن الکترودها توسط ژیلت یا کرم موبر شیو شود.

۳-از دستگاه در محیط مرطوب مانند حمام استفاده نشود.

۴-الکترود ها در اطراف چشم ها و گردن قرار نگیرد.

۵-به هیچ عنوان الکترودها در اطراف زخم باز یا ملتهب قرار نگیرند و درصورت بروز هرگونه سوختی و از این قبیل علائم حتما به پزشک مراجعه شود.

۶-گزگز شدن بدن نباید به گونه باشد که مانع از انجام کارهایتان شود و باید به شما حس راحتی را القا کند.

معرفی سه مدل از دستگاه های فیزیوتراپی خانگی

در ذیل به علت آشنایی شما با انواع این دستگاه ها جهت معرفی بهترین نوع خانگی که جز کارا ترین و تکمیلی ترین انواع دستگاه های خانگی نیز می باشد به معرفی مدل برجیس می پردازیم.

• مدل دو کاناله برجیس st90

دستگاه فیزیوتراپی ۲ کاناله ۲۰ تا ۹۰ هرتز برجیس : یک دستگاه تحریک کننده ی عصبی، عضلانی با ولتاژ بالا میباشد و به گونه ای طراحی شده است که پالسهایی با ولتاژ بالا در خروجی های خود دارد و به همین دلیل این  جریانات بدون هیچ گونه اثر گرمایی و شیمیایی براحتی از پوست عبور میکنند و تا عمق زیاد نفوذ میکند. با زیاد کردن پهنای پالس و افزایش شدت مقدار انقباض عضلانی قوی بدون اثرات پوستی (سوزش و … ) بدست آورد.

• مدل پنج کاناله برجیس ST90

این دستگاه دقیقا از لحاظ جریانی و کارکردی مشابه دستگاه فوق می باشد.

لیکن تنها تفاوت آن در میزان خروجی دستگاه می باشد .

این دستگاه دارای پنج کانال مستقل از هم بوده و برای درمان دردهای مشابه استفاده می شود.

از طرفی یکی از بهترین دستگاه های توصیه شده جهت لاغری برای استفاده در منزل یا سالن های ورزشی می باشد.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این دستگاه به علت دارا بودن تعداد خروجی بالا، می تواند قسمت های بیشتری از بدن را تحت پوشش قرار بدهد.

از این رو به راحتی قادر به شکستن سریع سلولیت بوده و همچنین کمک شایانی به تقویت عضلات بدن نموده و فرد در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

• دستگاه دو کاناله برجیس ۴۰۰ هرتز

این دستگاه با تولید فرکانس‌ های تنس و فارادیک و اف ای اس برای انواع بیماریها مفید است.

دستگاه خیلی سریع تنظیم می شود و استفاده از آن راحت است.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

۲۰ دقیقه استفاده از این دستگاه باعث کاهش درد و التهاب و گرفتگی و ترمیم بافت عضلانی و عصبی می شود.

برنامه تنس جهت تسکین درد و فارادیک برای تقویت عضلات و چربی سوزی مناسب است و برنامه اف ای اس برای عضله‌ سازی و ترمیم ترک ‌های پوستی کاربرد دارد.

ارتباط با ما جهت خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی

با توجه به اطلاعات ارائه شده در متن بالا جهت خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی میتوانید از طریق شماره ای که در سایت قرارداده شده با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا علاوه بر مشاوره رایگان برای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی مورد نظر شما، از قیمت دستگاه ها و نحوه ثبت سفارش نیز مطلع شوید.