خانه / دستگاه فیزیوتراپی / مرکز تخصصی دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی

مرکز تخصصی دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی

دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی برای بیماران خاصی مفید است که می خواهند با حضور یک متخصص در منزل به ادامه درمان بپردازند. آیا برای خریداری دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی و کلینیکی به دنبال قیمت مناسب و ویژه هستید؟ در این مرکز تخصصی بهترین انواع دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی و خانگی قابل ارائه می باشند.
فیزیوتراپی به عنوان شاخه ای از توانبخشی و کاهش درد های عصبی اسکلتی عضلانی نیازمند تجهیزات و دستگاه های ویژه ای می باشد.
دستگاه های فیزیوتراپی که در کلینیک ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار حرفه ای و تخصصی هستند. در کلینیک و بیمارستان ها تجهیزات مکانوتراپی و حرکتی نیز کاربرد های خاص خود را دارند.

معمولا گاهی بیماران به علت عدم تحرک، مشکلات رفت و آمد و سایر مواردی که برایشان حادث می شود، نمی توانند روزانه در کلینیک حاضر شوند.

لذا جهت رعایت حال آن ها، متخصص فیزیوتراپیست بر اساس صلاحدید خود می تواند در منزل به ارائه خدمات بپردازد.
بهترین دستگاه های فیزیوتراپی بیمارستانی با لیست قیمت بسیار مناسب در برند های ایرانی و خارجی از تولیدات به روز دنیا قابل ارائه و معرفی می باشند.

معرفی برخی از انواع دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی

از فیزیوتراپی برای درمان درد ، مشکلات مربوط به مفاصل ، عضلات یا اعصاب استفاده می شود که با استفاده از روشهای درمانی مختلفی از جمله اولتراسونیک ، دیاترمی موج کوتاه و تقویت عضلات نیاز به تمرین یا ماساژ دارد.

این درمان ها به بیماران خاصی از جمله بیماران سکته مغزی در بهبودی و همچنین در معالجه کودکانی که تحت توانبخشی قلبی ریوی قرار دارند ، کمک شایانی می کند.

اگر بخواهیم به معرفی انواع دستگاه های مهم و کاربردی در این زمینه بپردازیم باید بدانیم که یک سری از محصولات کاربرد همیشگی در کلینیک دارند.

دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی

انواع دیگری از دستگاه ها هستند که می توانند بنابر ضرورت یا صلاحدید فیزیوتراپیست خریداری شده و مورد استفاده قرار بگیرند. لذا در اینجا به معرفی اجمالی از برخی موارد می پردازیم.

برخی از پرکاربردترین دستگاه های فیزیوتراپی عبارتند از:
  • الکتروتراپی
  • لیزرتراپی
  • اولتراسوندتراپی
  • مگنتوتراپی
  • دستگاه های ترکیبی
  • شاک ویوتراپی
  • تکارتراپی
  • حرکت درمانی (CPM)
  • دیاترمی شورت ویو و مایکروویو
  • لیمفاستیم
  • کشش کمر و گردن
  • هیدروتراپی

دستگاه های استیمولاتور یا تحریک الکتریکی

اگر دچار آسیب یا بیماری هستید که منجر به درد و از بین رفتن تحرک عملکردی می شود ، پزشک ممکن است شما را به فیزیوتراپی ارجاع دهد. فیزیوتراپ شما با شما همکاری خواهد کرد تا توانایی عملکرد خود را بهبود ببخشید. او ممکن است از روشهای درمانی مختلفی برای تقویت برنامه توان بخشی شما استفاده کند.
تحریک الکتریکی نوعی از روش درمانی است که می تواند اهداف مختلفی را در فیزیوتراپی ارائه دهد. این می تواند برای کاهش درد و التهاب ، بهبود گردش خون و استفاده از عضلات به درستی منقبض شود. تحریک الکتریکی اغلب برای تقویت برنامه فیزیوتراپی بعد از آسیب یا بیماری استفاده می شود. این تنها درمانی نیست که هنگام فیزیوتراپی دریافت می کنید.

دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی
این لیست از انواع مختلف تحریک الکتریکی می تواند به شما در درک چگونگی استفاده معمولی در فیزیوتراپی کمک کند. حتما از فیزیوتراپ خود در مورد نیازها و دستاوردهای خاص خود که هنگام استفاده از تحریک الکتریکی در کلینیک فیزیوتراپی انتظار می رود ، بپرسید.

جریان تنس

تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) نوعی تحریک الکتریکی است که برای کاهش درد حاد و مزمن به کار می رود. TENS با تغییر یا قطع سیگنال های دردناک که از بافت های آسیب دیده به مغز شما منتقل می شود کار می کند. این کار با قرار دادن الکترود بر روی قسمت دردناک بدن و استفاده از برق برای تغییر سیگنال های درد به مغز شما انجام می شود.

جریان تحریک راشن

تحریک راشن نوعی تحریک موج الکتریکی با فرکانس بالا است که از برق برای انقباض بافت عضله استفاده می کند. بعد از آسیب دیدگی یا جراحی ممکن است دچار ضعف عضلانی شوید. اغلب ، عضلات پس از آسیب دیدگی مهار می شوند و قادر به ایجاد انقباض نیرو نیستند. تحریک راشن برای بهبود انقباض عضلات شما استفاده می شود.

جریان اینترفرنشیال

تحریک الکتریکی جریان استنباطی (IFC) نوعی تحریک الکتریکی است که ممکن است درمانگر فیزیکی شما برای کاهش درد شما و بهبود گردش خون به بافت های آسیب دیده از آن استفاده کند . IFC بسیار شبیه TENS عمل می کند ، اما جریان را می توان به راحتی جابجا کرد و تغییر داد که دردناک ترین ناحیه آسیب دیدگی را هدف قرار دهید.

جریان ولتاژ بالا

تحریک الکتریکی با ولتاژ بالا نوعی تحریک الکتریکی است که ممکن است درمانگر فیزیکی شما از آن برای کاهش درد یا بهبود گردش خون استفاده کند. همچنین گاهی اوقات برای کمک به بهبود زخم مورد استفاده قرار می گیرد. تصور می شود تحریک ولتاژ بالا به تغییر نوع سلول در نزدیکی زخم شما کمک می کند و این می تواند باعث بهبودی شود.

دستگاه های اولتراسوندتراپی

اولتراسوند نوعی انرژی مکانیکی است (نه الکتریکی) ، بنابراین ، به بیان دقیق ، اصلاً الکتروتراپی نیست ، بلکه در گروه بندی الکترو نمایانگرها قرار می گیرد. لرزش مکانیکی با افزایش فرکانس به عنوان انرژی صوتی شناخته می شود. دامنه صدای طبیعی انسان از ۱۶ هرتز تا چیزی که به ۱۵-۲۰۰۰۰ هرتز نزدیک شود (در کودکان و بزرگسالان) است. فراتر از این حد بالا ، لرزش مکانیکی به عنوان سونوگرافی شناخته می شود. فرکانسهای مورد استفاده در درمان معمولاً بین ۱٫۰ و ۳٫۰ مگاهرتز (۱ مگاهرتز = ۱ میلیون سیکل در ثانیه) است.

دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی
امواج صوتی امواج طولی هستند که از فشرده سازی یا تضعیف تشکیل شده اند. ذرات یک ماده ، هنگامی که در معرض موج صوتی قرار می گیرید ، به جای حرکت با خود موج ، در حدود یک نقطه ثابت نوسان می کنند. هرچه انرژی درون موج صدا به ماده منتقل شود ، باعث نوسان ذرات آن ماده می شود. واضح است که هرگونه افزایش لرزش مولکولی در بافت می تواند منجر به تولید گرما شود و از سونوگرافی می توان برای ایجاد تغییرات حرارتی در بافتها استفاده کرد ، اگرچه استفاده فعلی در درمان بر این پدیده تمرکز ندارد. علاوه بر تغییرات حرارتی ، لرزش بافت ها به نظر می رسد دارای تأثیراتی هستند که عموماً از نظر طبیعت غیر حرارتی تلقی می شوند ، اگرچه ، مانند سایر روش ها (به عنوان مثال پالس موج کوتاه) باید یک جزء حرارتی اندک باشد. هرچه موج از یک ماده (بافتها) عبور می کند ، با انتقال انرژی به مواد ، سطح انرژی درون موج کاهش می یابد.

از این فرایند در فیزیوتراپی برای ترمیم بافت ها و التهابات و کاهش درد استفاده فراوانی می شود.

دستگاه های لیزرتراپی

لیزر تراپی یکی از روش های درمانی است که از تابش اشعه متمرکز بر روی سطح بدن جهت بهبود و درمان استفاده می کند.

لیزر تراپی یک درمان بدون درد است و برای طیف وسیعی از سندرم های درد، آسیب ها، شکستگی ها و بیماری های عصبی استفاده می شود.

دو روش درمانی در لیزر تراپی مرسوم است. روش اول لیزر تراپی کم توان و دیگری لیزر تراپی پر توان است.

دستگاه های مگنوتراپی

داخل سلول های بدن ما از یون ها تشکیل شده است.

وجود یون ها داخل سلول ها باعث ایجاد خاصیت الکتریکی و مغناطیسی در بافت می شود.

به دلیل وجود همین خاصیت است که اگر بافتی از بدن در معرض میدان الکتریکی یا مغناطیسی قرار گیرد، یون ها تحت تاثیر قرار می گیرند و در جهت میدان ایجاد شده قرار خواهند گرفت و به این ترتیب از میدان ایجاد شده تاثیر می گیرند.

دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی

قرار گیری قسمت آسیب دیده بدن در معرض میدان الکترومغناطیسی منجر به ترمیم استخوانی، بافت ها و سلول های آسیب دیده خواهد شد.

به این روش درمانی که در آن میدان مغناطیسی ضعیف شده ای به بافت مورد نظر اعمال می شود، مگنتوتراپی می گویند.

این دستگاه ها از جمله موارد پر استفاده انواع دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی بودند که با کمی تفصیل بیان شد.

در مطالب بعدی موارد بیشتری از دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی را بررسی خواهیم کرد.